lørdag 6. oktober 2007

Det maatte bare gaa den veien!


Da jeg var paa valgkampdebatt i Bergen foer forrige stortingsvalg lovte Kristin Halvorsen at hvis man ikke fikk innfoert full barnehagedekning foer utgangen av 2007 skulle hun gaa av. For det er nemlig klart naa at de ikke kommer til aa klare det. Ei heller klarer de aa innfoere maksprisen slik de ogsaa lovet i Soria Moria erklaeringen. Jeg stod bare 10 meter fra Halvorsen da hun lovte aa gaa av hvis man ikke fikk full barnehagedekning. Programlederens respons var: Dette er vel bare noe du sier? Halvorsen sa da noe saant som: Nei, det mener jeg, jeg kommer til aa gaa av.. Hva ville vel vaert bedre enn at regjeringen gikk av.. Vi haaper og venter i spenning...

6 kommentarer:

TheMan -Øystein sa...

Halais Øyvind! veldig stilig å se at du til å med på dts i Austarlia klarer å engasjere deg for norsk politikk...du e den samme fra framnes og til evig tid! Amen:)

Øyvind Bye sa...

enkelte ting er det vanskelig aa ikke merke seg.. maken til taskenspill har jeg ikke sett paa lenge..

Lindabk sa...

hvor blir det av løsningen på forje innlegg. Jeg er nysgjerrig jeg, om klimafaren er msk-skapt eller ei.. :) Ikke hold oss på pinebenker no mere. Ps. du har en veldig engasjert søster

Joakim sa...

halla øyvind, takk for at du sier det rett ut!!! Denne regjeringen er rævva! og kristin halvorsen er svak!

Øyvind Bye sa...

jeg beklager saa mye Linda.. Har vaert paa reis i 2 uker naa, saa har blitt litt sloevt.. Har ikke funnet noe svar paa om klimafaren er mennekeskapt eller ikke, alt er bare paastand mot paastand.. fikk ikke tid til aa prate saa mye med han fyren at jeg virkelig fikk tak i hva han mente, men han mente at hele greiene var noe stort tull og at CO2 steg naar varmen steg og ikke omvendt. hvem vet...

Øyvind Bye sa...

konge aa hoere at soestra mi er engasjert!