mandag 8. juni 2009

fikk hørselen tilbake, etter morsom opplevelse hos legen

I en uke nå har jeg hatt problemer med hørselen. Jeg har nesten ikke kunnet høre noe på mitt venstre øre og det har virkelig plaget meg.. I dag kom jeg meg omsider til legen og han sugde jammen ut en liten ørevoks propp fra langt inni øregangen av mitt høyre øre, det var en fantastisk artig opplevelse å kjenne hvordan det gurglet og suste inni øret når han sprøytet inn forholdsvis mye vann, for så å suge det ut igjen med kraftig trykk. Ørevoksen fulgte med vannnet. Så kom turen til mitt venstre øre, som jo var det øret jeg var klar over at jeg hadde et problem med. Samme prosedyre ble gjentatt, og denne gangen kom det ut en forholdsvis stor ørevoksklump. Ørevoks oppsamling var altså grunnen til at jeg nesten mistet all hørsel åp mitt venstre øre.

opplevelsen var faktisk verdt de 130 kronen det kostet.

har du noen gang hatt ørevoksdott i øret ditt? synes du opplevelsen hørtes forlokkende ut?

4 kommentarer:

hlewagastiR sa...

Har fått det sprøytet fullt for å få ut et hår. Likte det ikke!!

Torbjørn sa...

Jeg håper han ikke brukte munnen og et sugerør..

Øyvind Bye sa...

tore: sikkert en annen opplevelse, går ikke an å ikke like den opplevelsen jeg hadde, hehe..

torbjørn: det håper ikke jeg heller...

Hilde sa...

Farfar var lege, og når vi har vært på besøk hos han, har han ofte tatt runden på oss for å se hvordan det står til med øret.
Er litt blanda følelser når han stikker sprøyta i øret, det kiler voldsomt, men er litt ekkelt óg. Men det er utrolig deilig å merke hvor mye bedre man hører etterpå!:D