mandag 26. november 2007

Reiser paa fredag!

Paa fredag baere det til Thailand. Vi har noen dager i Australia naa med trening foer vi reiser og saa er det bare aa staalsette seg og ta paa Guds fulle rustning.

Jeg gleder meg veldig mye til aa se en ny kultur, fortelle om Jesus, bli kjent med buddhister og se buddhistverden, utfordinger knyttet til aa jobbe og leve sammen som et team. osv.. jeg er overbevist om at de neste 6 ukene kommer til aa bli de mest laererike jeg har hatt noen sinne.

ellers truer militaeret med aa slenge meg inn i luftforsvaret, noe jeg ikke syns hoeres spesielt koselig ut. Paa den andre siden er militaeret en meget laererik tid og man kommmer i form. Jeg ville blitt utrolig utfordret paa aa omgaaes ikke kristne i en meget stoerre grad enn det jeg har gjoert hittil i mitt liv. Framnes og naa dts har begge vaert bobler av kristen og godt miljoe.

Saa jeg nyter livet, jeg laerer stadig og har framgang i Herren.
Den siste uken har jeg memorert Filiperne 2. 1-11. Meget bra passasje som jeg anbefaler sterkt. Handler om hvordan vi maa ha de samme holdninger som Jesus hadde.

gleder meg stort til aa reise hjem til mitt kjaere fedreland i Januar. Ankommer Norge den 20. kl 2000..

Gud velsigne dere alle!

5 kommentarer:

hlewagastiR sa...

Jeg ønsker deg lykke til i militæret. Det kan nok fort bli en minst like stor utfordring som møtet med snille theravada-buddhister i Thailand.

Anonym sa...

Øyvind, husk på at Gud allerede har gitt deg sin fulle rustning, du skal ikke ta den på deg, når man er i Jesus har man allerede Guds fulle rustning på!
God tur til Thailand, håper det blir en god tur på alle måter!

Øyvind Bye sa...

Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. 14 Stå da fast! Spenn sannhetens belte rundt livet og kle dere i rettferdighetens brynje, 15 stå klar med fredens evangelium som sko på føttene. 16 Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. 17 Ta imot frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord.

Er enig i at Gud har allerede gitt meg rustningen saa den er der tilgjengelig, men bibelen sier vel at vi fortsatt maa ta den paa oss.

Uansett intressant aa se paa ordet og se hva det faktisk betyr.

hva vil det si aa ta paa Guds fulle rustning? Er det noe vi aktivt maa gjoere?

Øyvind Bye sa...

hvilken elisabeth er du forresten?

kjenner mange flotte elisabether skjoenner du:)

Øyvind Bye sa...

ja det har du nok rett i
Tore. Jeg tar en ting om gangen.

ogsaa tror jeg militaeret blir meget laererikt hvis jeg har gode holdningner og ser hva jeg kan laere fra alle situasjoner og er aapen for Gud i alle situasjoner..