fredag 14. desember 2007

engelsklaerer og storeter!

Jeg har blitt engelsklaerer og storeter. Dette kommer av at Thailand har mye god mat og lite engelskunnskaper. Vi holder til paa et barnehjem i Shai-Praikan i Nord Thailand. Hver kveld underviser jeg engelsk paa barnehjemmet, og i tillegg har vi underivst en god del engelsk paa en skole.

Thailand har vist seg aa vaere en fantastisk plass. Det er saa billig her at jeg nesten vurderer det som gratis. Eks: Flaske vann: 1.50, pakke tyggis, 1,50, fin skjorte, ca 33kr. stort maaltid paa fin restaurant 10kr. En god tallerken med banansplitt og en kaffe ca 5 kr. osv..

I kveld skal vi se finalen i The sea games. Thailand mot Myanmar, og i morgen skal viri paa elefanter. Mandag-onsdag skal vi opp i fjellene og besoeke fjell-stammer... Saa skal vi slaa oss til ro med engelskundervisning, forefallende arbeid og julefeiring paa barnehjemmet.

Teamet vaart storkoser seg, bibelen er uendelig full av visdom, og Gud er god!

Sawati Khrap!!! Snakkes!!

4 kommentarer:

Marta Sortland sa...

Du opplever skikkelig masse, altsaa!
Ha ein god elefant-ridetur :D

Anonym sa...

jeg misunner deg, øyvind.. her må vi opp i 15 kroner på de fine restaurantene.. nesten så en vurderer å fire litt på standaren..
knallarti at asia var greia for deg.. må prøve sykkelturen børge fortalte om, en gang.. det trur jeg hvertfall at jeg skal.. så kan kanskje du guide meg?

Marianne sa...

Gleder meg til å se det vakkre landet! og kose meg med god mat! høres veldig kjekt ut.. og ja du e veldig velkommen til oss;)

Øyvind Bye sa...

det kan jeg, null problem.
hermann?