mandag 26. januar 2009

tilbake i Notodden.

Da er jeg tilbake i Notodden. Klar for nye eventyr. Militæret var over på torsdag og etter en langhelg på bønnesenteret i Levanger tok jeg i dag turen hjem igjen. Det er deilig å være hjemme og livet står foran meg. Situasjonen er unik, alt er mulig. Ingen kommer lenger til å bestemme over meg, militæret var den siste instansen i samfunnet jeg var pliktig å "tjene". Det er selvfølgelig lett å tenke at nå kan det bare gå en vei, alle muligheter er åpne. Men sånn tror jeg ikke det er. Det har vært, og er en velsignelse å ha faste rammer, og det å være fri, i den forstand at man kan gjøre det man vil, er ikke nødvendigvis positivt. Jeg gleder meg til å se hva jeg skal bruke livet mitt på, hva Gud kaller meg til...



Blir ikke noe mer militæret på meg nå, ikke før repitisjonsøvelse hver fall, hehe....

6 kommentarer:

Marit Bye Vassli sa...

Ja, godt å høre at du er hjemme igjen! Gleder meg til å se deg i vinterferien i uke 8. Du skal ikke være med til Hemsedal da?

Øyvind Bye sa...

ja, det blir bra, hvis jeg er hjemme da, gjenstår å se.

skal nok ikke det. er ikke så gira på nedover ski, også må jeg trene til birkebeineren. viktig, viktig..

hlewagastiR sa...

Gratulerer med å ha lagt den dritten som heter militæret bak deg!

Øyvind Bye sa...

hehe.. skal skrive om militæret snart. kan ikke si meg enig i at militæret er dritt, men takk likevel!:P

Stine Erica sa...

Takk for det! dei seier det er global oppvarming/ustabilitet som forårsakar ber-og-dalbane-temperaturar her:)no er det nede att på minus..Eg er heime åleine i det store huset, og det er mangt som skjer her i Ørsta. Volda-teamet mitt kjem på tysdag. Då blir det litt meir program:> Eg er også spent på kva Gud kallar deg til! Ein kan liksom glede seg alt, for det blir uansett noko bra! Skal legge meg snart. Må hive ut katten..hehe..

Øyvind Bye sa...

Vi har også et stort hus. Sov godt!