onsdag 1. august 2007

Pakkeliste til Australia!



God kveld alle sammen! På mandag morgen rundt 0145 om natten står jeg opp av sengen mi for siste gang i Norge, 2007. Flyet mitt går fra Gardermoen kl 0750. Her har dere pakkelisten min som jeg lagde i dag:

Hovedbagasje:
  • Alle boksere/truser.
  • 7 par sokker.
  • 4 shortser.
  • 1 shorte + 10 t-shorter.
  • 1 ulltrøye + 1 stilongs.
  • 4 bukser: 2 van, 1 jogg, 1 tur/arb.
  • Laken, putetrekk, sovepose, kanskje pledd.
  • 1 eller 2 håndklær.
  • 4 par sko: To par jobb, fjellsko og sandaler.
  • Toalettsaker: shampo, barberm og lader, neglesaks.
  • Pc-lader.
  • headset til skype.
  • volleyball. u.luft.
  • solbriller.
  • førstehjelpsveske.
  • lommelykt.
  • antibak.
  • bibel+skrivebok.
  • Liggeunderlag.
  • Bergansjakke.
  • Lue.

Håndbagasje:

  • Kamera+tilbehør i veske.
  • Pc.
  • penner.
  • deo+bokser+t-shorte+(shorts)+tannbørste+tannkrem.
  • Papirer: vaksinasjonsbevis, pass, forsikringspap, visumnr, stemmepapirer.
  • Mat+drikke.
  • (Bok)
  • Lommebok.

Jeg vi l veldig gjerne har tips dersom det er noe viktig jeg har glemt, eller noen har tips til geniale artikler som bør medbringes på lange turer...

Snakkes!

27 kommentarer:

mari sa...

Ej ser du he søtte "bok" i parantes. Ubra. Og Bibelen skal i håndbagasjen. Så må du huske bilde av familien.

Anne Severine sa...

takk for kommentaren.. ha faktisk tenkt en del på dts til australia.. visste ikkje at d va dit du skulle. håpe du kjem til å oppdatere ofte. e ska i alle fall følge me:)
følkehøgskule blir d nok ikkje.. trur ikkje d e d rette for me. men tida får vise, kanskje e går rett over på utdannelse, e litt innpå norsklærartanken for tida, får sjå får sjå..

* ps. som Mari sei, Bibelen må vere i handbagasjen!!
* åsså e d nye reglar for flytande væske i handbagasjen på fly. (du får info om dette på flyplassen, men synd om du må legge igjen/kaste noke. huska ikkje heilt korleis d va, men va noke om maks 1 dl væske pr beholder, pluss at d må passe ned i en sånn liten plastikkpose som du får ved innsjekkinga.) greit å vite før en kjem dit.

Riktig god tur!

Øyvind Bye sa...

altså, først hadde jeg bibelen i håndbagasjen, men jeg får rett og slett ikke plass til den, for den er så stor.. Samme grunn til at bok står i parantes, men den er ikke så stor... Bilde av familien gidder jeg ikke ha, for det har jeg på pcen, kynisk men sant:)p

Skal prøve å oppdatere av og til, men tviler på at jeg kommer til å opprettholde så hyppige oppdateringer som i sommer..

Dette med flytende væske er på grensen til å provosere meg, menmen... Kjekt at du vurderer dts anne. håper jeg kan gi deg et innblikk i hvordan det er..

Er dere gira på MP for tida da?
Gikk det bra på Ul?

Anonym sa...

Tannkrem og drikk blir beslagslagt

Øyvind Bye sa...

ja, har allerrede blitt opplyst av mrs severine..

Anonym sa...

Sist jeg var ute og fløy fikk jeg ikke ta med meg en uåpna beholder med syltetøy, men da jeg smurte syltetøyet på de brødskivene jeg hadde med så var alt greit..
Du burde forresten ikke ha store batteri i håndbagasjen. Vaktene er av en eller annen grunn alltid veldig skeptiske til det..

Lindabk sa...

Du burde pakke det norske flagg, Til 17mai! Litt norsk mat (toro er kjekt) så du kan røre sammen en real norsk middag for de nye venna dine.
Er det ikke andre stikkkontakter(?), så hvis man skal ha lader, så må du ha en addapter...
og solkrem.

Elisabeth N. Sævik sa...

Får du ikke mat og drikke på flyet?? Liggeunderlag (og sovepose) ville jeg kjøpt i Australia, da sparer du mye plass!! Og så kan du donere det til DTS-basen etterpå! =) Dersom du er heldig er det trådløst nettverk på flyet!! Det var det på SAS-flyet til Kina i fjor!

Øyvind Bye sa...

knut
Heldigvis har jeg ingen store batterier med. Men takk for tipset.

Linda
jeg blir bare til Januar, men hvis ikke skulle jeg ha pakket det...
Det med adapter ma jeg sjekke ut..

Elisabeth.
Jo det far jeg visst. men skal ha med mat uansett for jeg har 13 timer ventetid i London. Hvis de har internett pa flyet skal jeg blogge..

tror ikke jeg har rad til a kjope meg nytt liggeunderlag...

Torbjørn sa...

Liggeunderlag er billig.

Øyvind Bye sa...

ja jeg vet. Det blir mer riktig a si at jeg ikke prioriterer a kjope det i Australia nar jeg kan ta det med....

hlewagastiR sa...

Du får ha lykke til. Men får du stemt da? Jeg også lurer på dette med telleren...

Torbjørn sa...

Jeg vil anbefale deg å ta med gnagsårplaste, men det følger kanskje med i førstehjelpspakken..?

Ingebjørg sa...

å tenk atte du reise allerede då.....langt vekk!!! du kan ta med årboke... og brevet frå meg, viss det kjem fram i tide. eller du kan like godt ikkje ta det med egentlig:) malihuo di må med! masse solkrem, men det kan du sikkert kjøpa billigare på taxfreen i australia. humoren din må ve med... hjertet ditt for dei med mindre forutsetninga enn deg. volleykunnskapane. sjarmen... jepp, då skal det nok gå bra med deg...:D

Øyvind Bye sa...

Takk for det Tore!
ja jeg får stemt. Stemmer per brev. En konvolutt inni en konvolutt inni en konvolutt... I den innerste ligger stemmeseddelen. Den neste er en omslagskonvolutt og den ytterste skriver jeg adressen på...

Statcounter.com Veldig bra teller, som gir deg detaljert info om treff på siden din..

Øyvind Bye sa...

det gjør faktisk ikke det Torbjørn, men jeg har ikke hatt gnagsår på mange år, og jeg har med vanlig plaster..

Marta Sortland sa...

Du er heldig, du, Øyvind! Eg hadde sprengt av forvetskap og iver, viss eg var deg!

Stått på hovudet i begeistring!

Så spanande!

Øyvind Bye sa...

hehe.. Jeg lurer på om jeg får problemer med å uttrykke humoren min på engelsk, men ellers takk for gode tips Ingebjørg. :).

Årboka gidder jeg ikke ta med, for den har jeg lest. Man bruker faktisk en annen solkremtype i Australia enn i Norge, tro det eller ei..

Unknown sa...

Eg har ikkje lest tidlegare kommentarar, så eg veit ikkje om dette er sagt, men ærleg talt Øyvind, 1 eller 2 handdukar?? Du skal jo til Australia mann! Køyr på med 4-5 til, minst!:)
Ikkje for å vere materialistisk eller noko, og du kan sikkert kjøpe der nede, men det blir jo unødvendig bruk av pengar.
Eg har forresten merka at bindersar, sikretsnåler og sysaker kan vere greit å ha med når ein flyttar, slikt får ein bruk for på dei mest utenkelege stadar. Lykke, lykke til vidare med pakkinga!:) :) :) :)

Øyvind Bye sa...

takk for tips Kristianne!
skal vurdere sysaker seriøst og drøfte det med mamma, men 4-5 håndklær blir det desverre ikke plass eller vekt til.. Håndklebegjær er vel ikke av det gode heller?

TheMan -Øystein sa...

hei og ho lille rødtopp:) no skal du dra snart og d tipper eg du gleder deg til...vi kommer sikkert ikke til å snakkes på en god stund, men håper vi kan holde kontakt..du e en god venn..før du reiser vi jeg at du leser dette :http://www.bt.no/meninger/debatt/article385107.ece
skriv et innlegg slik at jeg blir overbevist om at KRF e d rette...tschau (viss d e sånn d skrives;)

Torbjørn sa...

Jeg ville forresten tatt med et par kniver. En tollekniv, en Leatherman (flerbruksverktøy) og en fruktkniv.

Øyvind Bye sa...

hehe.. tar med en lommekniv og en vanlig skarp spikke kniv..

Anne Severine sa...

Etter alle desse råda du har fått her trur eg du er godt rusta til å reise. Sant at det er provoserande det med væske og slik, men det er nok berre slik i desse dagar...
Gleder meg til å høyre korleis dts'en er;)

Eg er ganske gira på MP no ja. Og trur d er mange andre som er det og;p Trur d ska bli et bra prosjekt! Gledar meg i alle fall til å ta til på det til hausten.

Var desverre ikkje på UL, så d må nokon andre svare på korleis gjekk, for det har eg ikkje høyrt noko om.

Nok ein gong; Riktig god tur!

Åse-B sa...

GOD TUR, Øyvind!!! å reise t australia he ej også drømt om, LENGE... d skal nok bli en gang!! Kos dej, å Gud velsigne dej!
klem frå Åse-Britt

Joakim sa...

solkrem! må ikke bli for rød! foresten må eg få adressa i australia! god tur også

Øyvind Bye sa...

de bruker en annen type solkrem i Australia. kjøper der nede, men takk for tips uansett!