lørdag 1. november 2008

til deg som stoler på et smil..

du har blitt lurt......

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, mener du at man heller bør stole på en tåre, framfor et smil?

Torbjørn sa...

Det er iallefall vanskeligere å simulere en tåre, enn å gi et falskt smil.

Øyvind Bye sa...

tja, får jeg si. det kan være snakk om krokodilletårer. men ja, framfor et smil bør man stole på en tåre, falske tårer forekommer sjeldnere enn falske smil.

ofte er en tåre et resultat av at følelsene blir overveldende og man ikke klarer stoppe tårene, de bare kommer.

Torbjørn: ja det skal være sikkert. skuespillere kan ofte simulere tårer veldig realistisk, men det må trenes ppp.

Andrea sa...

Hva som fikk deg på diss tanker Øyvind? Kjenner du forresten til en Olav Eikrem i militæret?

Øyvind Bye sa...

det er noe jeg har tenkt på lenge, og som bare blir bekreftet gang på gang. DE aller fleste mennesker bærer på så mye og har på seeg så mange masker. skinnet bedrar..

nei.

Anonym sa...

jeg er nok langt på vei enig. Men jeg tror at det er et faktum med modifikasjoner. Jeg ser utrolig mye sannhet enkelte smilende ansikter(det har slått meg spesiellt i Afrika). Men igjen er kanskje dét noe av poenget ditt...

Selv om det i de fleste miljøer er smilet som belønnes, finnes det også miljøer som verdsetter melankolien og/eller sorgen. Jeg tror at det er enklere å forfalske det sørgmodige.

Jeg må også gi deg rett i at folk gang på gang avmaskes, så man ser hva fjeset egentlig bærer. Og som oftest er det nok en tåre. Kan det tenkes at det er nettopp fordi fjeset har vært skjult?

Øyvind Bye sa...

ja Børge, det tror jeg, i aller høyeste grad!