lørdag 18. oktober 2008

krise!!

Det er krise i verden:
men....

-jeg merker ingenting til det. (det er vanskelig for en rik å komme inn i Guds rike, men ingenting er umulig for gud.)

-det har vært tiggere i Norge lenge.

- krisen overskygger miljøkrisen.

- egentlig er det bra for Norge at vi ikke har så gode tider. Konklusjonen min på hva vi trenger her i landet er Jesus, og fokus på andre verdier. Ingen av disse blir svekket ved økonomisk krise. I andre land der de ikke har den overfloden vi har i Norge er selvfølgelig situasjonen en heltannen.

4 kommentarer:

Marit Bye Vassli sa...

Godt poeng Øyvind! Men synes egentlig ikke vi merker mye til den økonomisk krisen i Norge enda, i hvert fall ikke jeg da...:p Hvilken konsekvenser vil den egentlig få for oss, bortsett fra at det blir billigere å fly til Island?

Anonym sa...

Du blir ikke med marit og meg til island, da, Øyvind?

Roger Drange sa...

Er det ikke bistand som kommer i skyggen?

Øyvind Bye sa...

Marit: Tror det kan få konsekvenser for renten, og for salg av norske varer, kronekurs osv.. men dette vet jeg egentlig lite om. Det eneste jeg vet er at for meg og deg er det ingen ting å bekymre seg for..

Børge: kanskje det. skal tenke på det.

Roger: jo det kan godt hende. klimatrusselen kommer hvert fall i skyggen.