tirsdag 26. mai 2009

sjokkerende tall fra Danmark!!!! har mennesker verdi i seg selv?

Jeg mener, og har alltid ment at mennesket er uendelig verdifullt i kraft av seg selv. Man trenger ikke å være flink til noe, produsere noe, være snill eller kul for å ha verdi. Faktisk mener jeg at en person som på sitt beste kan jobbe på et samlebånd er like verdifull som den flinkeste bedriftsleder eller lege, og at en massemorder er like verdifull som en som reiser til Afrika for å drive nødhjelp. Alle mennesker er uendelig verdifulle!!!

Dette mener ikke de fleste politikere i Norge, og heller ikke politikerne i Danmark.
Nye tall viser at antall barn med downs syndrom som blir født i Danmark er redusert fra ca 60 til ca 20 på bare fire år! Grunnen er nye regler for fosterdiagnostikk. Barna med downs syndrom drepes, fordi de ikke har kommet så langt i utviklingen enda, og fordi de ikke vil kunne produsere materielle verdier. Danmak sparer millionvis av kroner hvert år, men det er blod på deres hender, og menneskets verdi er redusert til null. Utviklingen er lik i Norge og flere har tatt til ordet for en mer liberal lovgivning innenfor området. Samfunnet blir kaldere og kaldere..

KrF er garantisten for menneskets verdi og de vil alltid jobbe for en lovgivning som ikke tillater drap på små barn.
I tillegg jobber KrF for bedre ordninger for mødre som velger å bære frem sine barn.
Sv har de senere år skuffet i saker som har omhandlet bioteknologiloven, Ap har ingen respekt for menneskeverdet og Frp er en stor forkjemper for liberal bioteknologilov.

Jeg kjenner en del mennesker med downs syndrom og jeg har jobbet med de. Få mennesker gir meg så mye glede. Derfor provoserer dette meg mer enn det meste. Jeg kan ikke sitte stille og godta at samfunnet luker ut de barna de ikke ønsker. Utviklingen må stoppes og første steg er å stemme KrF ved høstens valg.

5 kommentarer:

Torbjørn sa...

Hurra! Jeg skal sette KrF-klistremerke på bilen min:)

Lindabk sa...

Det er trist når man hører slike tall, likevel føler man seg som en flue på veggen når det starter å brenne..man vet ikke hlet hva man skal gjøre!
Blir forresten hyggelig å se deg igjen i sommer Øyvind.

Øyvind Bye sa...

god idè Torbjørn, da blir bilen fin!!!

gleder meg til å treffe deg også Linda!
ja det er lettere sagt enn gjort, og jeg mener at man skal spares for dilemmaet, det bør være et ikke tema, og muligheten bør ikke finnes, loven er feil. men selvfølgelig når vanskelige situasjoner oppstår må man velge..

Marit Bye Vassli sa...

Samfunnet vårt er blitt virkelig kaldt og fokuset er på materielle ting, heller enn på de viktige verdiene.

Anonym sa...

kom tilfeldigvis inn på denne sida..og bra skrevet :) ! har nettopp hatt prosjekt om Donwns syndrom og synes også abort tallene er skremmende!