onsdag 22. august 2007

100% Oppslutning for Krf i Mitchelton














Overst f.v:Marianne, Jon, Oyvind, nederst f.v: Jonas, Oystein, Belinda..
Det ble en brakende valgseier i Mitchelton, Brisbane, Australia for Krf.. Under forhaandsstemmingen tirsdag gikk alle 9 stemmene til Krf. En person vurderte Sp og en vurderte Frp men alle endte opp med aa stemme Krf..!
Som dere ser kjenner politikken ingen landegrenser..
Naa har jeg tilbragt 2 uker i Australia paa dts(disippel treningsskole) Og det har vaert to meget intressante uker. Det har til tider vaert hardt aa vaere paa et nytt sted hvor jeg ikke kjenner folkene og jeg har ogsaa en del problemer med spraaket.. Likevel er det saa utrolig mange bra fokl her nede at jeg kan ikke se noen annen mulighet enn at Gud maa ha forandret de alle sammen. Ingen plass kan vaere saa velsignet uten Gud.. Timeplanen er steinhard, med lange dager og en del kveldsundervisning. I tillegg har vi hjemmelekser og guttene motes en gang i blandt til lovsang og bonn. Saa det er travle tider..
Laptoppen min er for tiden dod. Oystein har sagt at han skal prove aa fikse den i morgen, men det ser forelopig ut som jeg maa klare meg med pcen paa biblioteket. Og dere maa holde ut med ae og aa og o.... De har store problemer med aa si navnene vaare her nede.
Andre nevneverdige ting:
  1. Jeg har sett kenguruer.
  2. Jeg skal til Tailand paa outreach.
  3. Maten her er ekstremt god.. (men jeg har en hone aa plukke med kokken for det er alt for mye kjott).
  4. Mc donalds er svaert populert, hvilket jeg prover aa bekjempe uten aa komme med pekefingeren..
  5. Jeg har kjopt meg fake clogs, de kostet 13,50..
  6. Jeg har faktisk ubegrenset tilgang paa brod og kaffe her ned, men kaffen er instant..
  7. jeg sover paa rom med 8 stk og ligger i overkoya.
  8. Vi har baade Sor Korea, Sveits, Tyskland, Canada, Danmark, Usa og Norge representert i klassen vaar..
  9. Australsk fotball er en artig sport.
  10. 500 g. middelsgodt godteri koster 12 kr..
Snakkes!!! >P)















13 kommentarer:

Stine Erica sa...

Næ! heftige greier ass! Visste ikkje at Belinda var der nede!kult:D Bra å høre at politikkinstinktet ditt ikkje har forsvunne der nede..hehe:> Gler meg på dine vegne! Slå deg laus!!

Unknown sa...

Eg heller visste ikkje at Belinda var der, hels så mykje til ho! Er der forresten andre nordmenn?
Så kjekt at du har sett kengeru!! Ååå, din heldiggris altså! Men kan ikkje du ta bilete av dei å legge ut på bloggen?? Og av andre litt unorske ting som dukker opp? Eg er skikkeleg nysgjerrig på korleis ting er der nede vertfall, så ikkje nøl med å bruke kamera!:)

TheMan -Øystein sa...

næ! heftige greier ass:) hehe...joda d virker kjekt...du får fortsette å kose deg...god dts videre...husk at smågodt e usund for tennene

Stine Erica sa...

Hærma du Øystein?he hee..mitt utsøkte vokablar med dei velutplukka uttrykka, er vert å gjenta ass! Øyvind: Husk å hels den første vandreedderkoppen du kjem over frå meg! Har alltid hatt lyst til å treffe ein slik ein nemleg..:) "The world's most toxic spider" -rå skapninga!

Marit Grønning sa...

Fantastiske nyheter, min gode venn!
Mange opplevelser på kort tid. Herlig!! Jeg tror dette blir et bra år for deg, og at du vil vokse mye på de utfordringene som du står overfor, f. eks språket. Fortsett med dine gode holdnigner! Mc Donaldsmatinntaket må ned!

Snakkes, kengumann:)

Øyvind Bye sa...

hehe.. heftige greier ja!!

ja det er flere nordmenn, de som er paa bildet er fra Norge. ogsaa er det 2 nordmenn til paa basen, men de kunne ikke komme..
Oystein er broren til Vegard Kalvenes...

Legger ut flere bilder senere, men pc en min er odelagt, saa det er litt styr med pc og bider og saant...

vet at smaagodt ikke er sundt.. spiser ikke saa mye.;

Skal hilse, det blir sikkert heftig!

Lindabk sa...

verden er liten men veien er lang. Dette virket virkelig tøft ut, nesten som på film.
Snakker de en vanskelig dialekt variant av engelsk?
Er "home and away" stort der borte? (det er australsk ja?)

Den glade vandrer sa...

stili=) håpe d blir et bra år for dåkke! og ja(!), linda, home and away e fra austalien- d visste du nok....
Guds velsignelse på veien!

Anonym sa...

Øyvind!
Åssen går det med deg i Australia?

Anonym sa...

Hvordan fant dere ut at noen muligens skulle stemme et annet parti? Sa de det selv?

Andrea

Øyvind Bye sa...

det gaar bra! jeg vandrer i stadige utfordringer og laerer ekstremt mye om Gud og livet!
er paa en spennende reiser!

Ho fortalte det til meg. jeg skaffet nemlig valgmateriale og vi hadde valgstand som nesten alle nordmenn i omraadet stakk innom!

Andrea sa...

Å, det høres utrolig bra ut! Du er heldig! Jeg vil også, føler jeg må komme meg av gårde snart! Ut i verden..
Åja, ok, bare lurte litt. Hehe, alle de ni nordmennene i området? Hehe.. stilig at du finner på slike ting! Kjekt for samholdet sikkert!

Og du, jeg vil også ha oppdateringspost: heia_89@hotmail.com

Klem:)

Anonym sa...

nå sitter jeg her med elisabeth fossli og marta sortland. de sier jeg likner mye på deg. farlig mye.

jeg er også en krfu'er.

ha en fortsatt strålans dag.