lørdag 27. september 2008

Jeg så Helge Simmones på nyhetene i går.




For en rå fyr Helge Simmones er! Blir rett og slett stolt av avisen vårt land når jeg leser lederne i vårt land. De er som oftest knakende gode, seriøse og aktuelle. Da jeg i går i tillegg fikk se Simmones på tv ble jeg glad. Han har skikkelig stil, det råder det ingen tvil om.


Som nevnt tidligere abbonerer jeg på avisen vårt land. På Værenes kommer avisene litt sånn i rykk og napp og i forigårs fikk jeg avisene for en hel uke på en gang. Det førte til skikkelig mye avislesning på kort tid. Og det jeg sitter igjen med er følgende: Vårt Land er en knakende god avis. De aller fleste artiklene er så interessante at de er verdt å lese. De tar opp temaer som er viktige, ikke nødvendigvis politisk korrekte, de går i dybden på saker, istedet for å touche innom saker, de skriver godt og variert. Avisen er en kristen dagsavis og er selvfølgelig derfor mest aktuell for kristne, eller personer som er interessert i hva som skjer i kristen norge, samt i typiske kristne saker, som biskopansettelser, abort og homofili spørsmål. o.l. Samtidig skriver avisen om mange andre saker og er knakende god på dette, spesielt er Vårt Land god på utenriks, faktisk hørte jeg fra en journalist i Bergens tidende at Vårt Land er Norges beste avis på utenriks.


Det som derimot er trist er at Vårt Land på et år har mistet 9,17% av leserne sine. For meg er det uforståelig, og jeg vil oppfordre alle som har muligheten til å begynne å abbonere på avisen.

Da vil du få mye god lesning, samt støtte et seriøst og godt medium som fortjener å leve.

Her kan dere se mitt respektive skap og min strekte seng. :P

9 kommentarer:

Marta Sortland sa...

Jeg har også abbonert på vl en stund nå og er svært fornøyd. I byen så ligger den i postkassa klokken syv hver morgenen, så jeg kan kose meg med den til frokost!

Sondre Olsen sa...

innser at jeg ikke brukersamme teknikk på å re opp senga. burde kanskje vært en tur i militæret jeg også...

Torbjørn sa...

Ser ut som det er god standard hos deg..! Jeg gleder meg til igjen å bli en trofast vl-abbonent når D-dagen er over og jeg slipper inn igjen i det sivile helvetet som de kaller det her..

Stine Erica sa...

skal sei Øyvind! Du har det på stell:) alltid gøy å lese bloggen din! Helge Simmones rocks! Ha ein velsigna dag!

Øyvind Bye sa...

ja det burde du absolutt Sondre. Man blir ikke mann før man har vært i militæret. hehe.

Snakker sjelden med folk som ikke er fornøyd Marta! Digg med avis til frokost.

ja det er også en måte å se det på Torbjørn. Du gruer vel deg til det tenker jeg.

ja, Helge Simmones rocks!

Marita sa...

Ja, ser bra ut det der Øyvind;) Tror jeg må abbonere på vl når jeg blir student jeg og...:)

Øyvind Bye sa...

ja det må du nok!!!

Anonym sa...

Det kommer vl her på skolen og:)

Knakende god ja, hehe, du liker det ordet :) Ha en fin høstkveld.

Øyvind Bye sa...

flott ord selvfølgelig!