tirsdag 24. juni 2008

Krf har den DESIDERT BESTE politikken!!

ABORT OG BIOTEKNOLOGI

Dette er en sak som ligger midt hjerte nært. Jeg har jobbet med psykisk utviklingshemmede og de gir meg stor glede og kjærlighet. Dette er en sak som gjør at jeg syns det er verdt å engasjere meg i politikk. Denne saken gjør meg stolt av partiet mitt.

Krf er for livet. Krf vil la som det eneste partiet på stortinget la alle mennesker få leve. De er det eneste partiet som med hodet hevet kan hevde at mennesket har uendelig verdi i seg selv. Dette er fordi de i alle år har vært for å grunnlovsfeste retten til liv fra unnfangelse til død, samt fremmet en rekke forslag for å bedre rettighetene for mødre som velger å bære frem barnet sitt. F.eks arbeider Krf for at støtten til nybakte mødre som ikke har opparbeidet rett til lønnet fødselspermisjon skal økes drastisk. Krf er partiet som ser andre løsninger, der resten av folkene på stortinget velger drap som utvei.




Min påstand er at det er umulig å være for dagens abort og bioteknologilov og samtidig hevde menneskets egenverdi. Det er ingen logikk i at menneskets verdi kommer fra dets plassering(i eller utenfor mors mage), dets egenskaper eller dets følelsesmessige bånd til andre mennesker. Personens samfunnøkonomiske verdi kan riktig nok finnes her, men denne er uviktig. Et foster er et menneskeliv og utvikler seg fortere enn vi ofte tror. Se en film som viser realitetene ved abort her.(advarer mot sterke scener)



Bioteknologiloven må reverseres. Krf vil gå inn for å forby senaborter*(les: aborter etter 12. uke), på bakgrunn av mulige sykdommer eller skavanker. En svært vanlig grunn til lovlig svangerskapsbrudd er at downs syndrom har blitt påvist. Downs syndrom er ikke et tap for samfunnet vårt, det er snarere en spisskompetanse. Mennesker med downs syndrom tilfører samfunnet det de virkelig trenger, nemlig livsglede og kjærlighet. Jeg erkjenner at det kan være tøft å ha et barn med downs syndrom eller lignende, men svaret på en slik utfordring må ikke være drap. Andre løsninger må taes i bruk, da tenker jeg på en enorm støtte til mødre som velger å bære frem sitt barn. I dag opplever flere å kjempe mot systemet for å få den hjelpen de har krav på. Slik kan vi ikke ha det. Krf vil hjelpe familier gjennom utfordringene som følger med å ha et barn med downs syndrom el.l. Å tilby drap som løsning på et samfunnsproblem er en stor bjørnetjeneste. Man tar et liv, og undersøkelser viser at kvinner som tar abort ofte får psykiske problemer. Menneskeverd er en fantastik organisasjon som jobber for livet! Bli medlem og støtt arbeidet mot sorteringssamfunnet.

* Krf vil grunnlovsfeste retten til liv, og dermed forby abort i de aller fleste tilfeller. I ekstreme tilfeller f.eks svangerskap p.g.a voldtekt, er jeg usikker på hva krf mener.

5 kommentarer:

Sondre Olsen sa...

så sant, så sant. kun KrF som hevder at mennesket er et mål i seg selv.

Øyvind Bye sa...

og når det først har skjedd at mennesket ikke er et mål i seg selv, hvor stopper sorteringen? Dette er en skummel utvikling som må stoppes.Å rope varsku i denne saken er ikke krisemaksimering, det er opplysning.

Torbjørn sa...

For en grusom video! Og de som faktisk tør å presentere sånne bilder blir stempla som ekstreme, sjøl om de bare viser realiteter..!

Øyvind Bye sa...

ja den er grusom. En av grunnene til at jeg engasjerer meg i politikk, og at det eneste partiet jeg synes har en anstendig politikk er KrF. Ekteskapsloven blir barnemat i forhold til loven om selvbestemt abort. Ja til realiteter, uansett om de er grusomme eller ei!

Unknown sa...

Godt innlegg!