torsdag 19. juni 2008

Vårt lands troverdighet!

Landet vårt har ingen troverdighet lenger, men har avisen Vårt Land troverdighet? Dette spørsmålet stiller jeg meg etter å ha lest deres dekning av aksjonen mot ekteskapsloven som ble holdt utenfor stortinget 11. juni, da kjønnsnøytral ekteskapslov skulle bankes igjennom. Til tross for en flott aksjon, smekkfullt av gode apeller, fra seriøse og dyktige personer, valgte avisen, i sin papirutgave den 12 juni å legge hovedfokuset på et ordmengeri mellom to meningsmotstandere. Jeg ble gjort oppmerksom på hvor skjevt Vårt Land fremstilte saken gjennom et leserinnlegg som stod trykket i VL i går. Avisens dekning av denne saken ligner skremmende på Vg og Dagbladets dekning av lignende saker og jeg ble meget skuffet over avisen som hittil har stått mitt hjerte nær. Nå stilleg jeg meg spørsmålet: Kan jeg stole på at Vårt Land i andre saker er troverdige når en så viktig sak blir dekket på dette viset? Avisen bør passe seg for å ikke bli for tabloid og "spennende", spesielt nå som kanskje den største konkurrenten, DagenMagazinet blir bedre og bedre.

Her kan du lese om progammmet VL, i sin papirutgave valgte å ikke fokuser på:
wwww.jatilekteskapet.no

Hva tror du om VLs troverdighet. Kan vi stole på at de gir oss balanserte og gode fremstillinger av viktige saker??

Ingen kommentarer: