onsdag 25. mars 2009

ja til friskoler!!!!

Jeg er stor fan av friskoler!!!! La oss heie de frem, og støtte de fullt ut.

Selv gikk jeg på Framnes Kristne Videregående skole, og mine søstre har eller skal alle gå på friskoler. Vi er svært fornøyde. Til tross for at friskolene får mindre statsstøtte enn de offentlige, klarer de som regel å tilby meget høy kvalitet. Dette gjelder både skolemiljø og faglig miljø.


KrF er garantisten for at friskolene skal få leve i Norge. Og vi er også garantisten for at de ikke skal komme ut av kontroll og bli kommersialiserte. Det er nemlig sånn at man ikke har lov å tjene penger på friskoler i dag. De skal drives som religiøse eller pedagogiske alternativer. Går du for langt til venstre, risikerer du at skolene blir avviklet slik SV nettop har vedtatt på sitt landsmøte, og går du for langt til høyre, risikerer du et frislipp der man kan begynne å tjene penger på friskoler. Det er derfor også i denne saken klart at den beste politiske løsningen ligger trygt og godt i sentrum! KrF har den beste politikken i Norge, det er min glade overbevisning!
Mange friskoler arrangerer innsamlingsaksjoner til inntekt for gode prosjekter i utviklingsland, her, russepresident i mitt kull Torbjørn Lied som for anledningen kjører fine, ja på grensen til lukseriøse bobleturer, til inntekt for bygging av helsesenter i Mali.

2 kommentarer:

Andrea sa...

O' du vene kar! <3

Sondre Olsen sa...

herlig. Ja til friskoler!