onsdag 30. juli 2008

hjelp muslimene kommer og tar oss, eller?


Mange prøver å advare oss mot at muslimene prøver å ta over landet vårt, innføre sharialoven og rett og slett erobre landet vårt. Andre igjen dysser ned saken og kaller alt sammen skremselspropaganda. Jeg er ikke sikker på hvor seriøs faren for muslimsk overtagelse er. Det jeg vet er at jeg ikke ønsker muslimsk lov i Norge. Muslimsk lov tillater såvidt meg bekjent drap av kristne som har konvertert fra Islam. Noe sånt kan vi ikke ha i Norge.

Det er derfor urovekkende når 40% av muslimske studenter i England støtter innføring av sharialoven.

Samtidig vet vi at muslimer i Oslo har prøvd å få tillatelse til å rope bønnerop utover byen tidlig om morgenen, samt at det bygges flere og flere moskeer i Oslo. Etter min mening KAN muslimer være en stor berikelse for samfunnet vårt, likevel er det grunn til å være på vakt mot ekstremisme.

Hva tror du om islams påståtte overtagelse av vesten? noe å frykte?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nei, det tror jeg ikke er noe å frykte i det hele tatt. I Norge er prosentandelen 14 %. Og selv hvis den var høyere er det jo bare meningeneblant et mindretall av befolkningen.

Sharia kan forresten bety mye forskjellig: http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/06/20/469432.html

Torbjørn sa...

Nei, i Norge ser jeg ikke noen fare for det.. Men det er jo et uttalt muslimsk mål å islamisere hele verden..det spørs jo bare om de mener at målet helliger middelet..?

Anonym sa...

var det slik at vi skulle hjelpe muslimene med å komme å ta oss?

Øyvind Bye sa...

tor:
jeg tror heller ikke faren for sharialov i Norge er stor.. likevel tror jeg faren for at muslimer vil påvirke samfunnet mer og mer og ikke nødvendigvis bare positivt er tilstede.
fikk ikke åpnet linken din.
tror på at sharia kan bety mye forskjellig, men at den innebærer en del ting som ikke er bra kan det ikke være tvil om.

Torbjørn:
det er riktig det. Også er det et kristent mål å innta hele verden, men da riktignok med evangeliet om Jesus, og hans kjærlighet til menneskene. mange muslimer mener nok desverre at målet helliggjør middelet, og det skjønner jeg godt.

anonym:
var ikke det jeg tenkte.

Anonym sa...

Kanskje du får opp linken hvis du søker "Steining og amputering som straff" på google, og trykker på det øverste treffet ;)