onsdag 20. februar 2008

enkle fakta

- Al Gores film "en ubehagelig sannhet", ble i engelsk høyesterett fratatt retten til å bli vist på skoler p.g.a at den inneholder feil. Denne mannen fikk nobels fredspris i år.

- En forsker som en stund var med i Fns klimapanel deltok idag på debattprogrammet holdgang på tv2, han sier at han ba om å få strøket navnet sitt fra Fns klimapanels lister og ikke ble hørt.

- tusenvis av forskere er uenige med Fns klimapanel.

- Øyvind syns det er rart at norske politikere er så sikre i sin sak.(med unntak av Frp)

3 kommentarer:

Elisabeth N. Sævik sa...

Tusenvis av forskere er uenige?
Hvor har du funnet det tallet?

Øyvind Bye sa...

det har jeg fra Holmgang. Var ingen av sosialistene som protesterte, så jeg regner med at det ikke var komplett løgn..

Fns klimapanel virker mistenksomt syns jeg. Uten at det betyr at vi ikke skal jobbe for miljøsaken. Kanskje politikerne burde slutte å latterliggjøre Frp for å prøve å skape en sunn debatt om klimaendringene, når det faktisk er mange seriøse forskere som er svært uenige med Fns klimapanel.

Men hva vet vel jeg, jeg er ingen forsker..

Elisabeth N. Sævik sa...

Ikke stol på tall politikere bruker i tabloidprogram. Det er mye humbug altså. Har svart deg på bloggen nå!