søndag 17. august 2008

landet vårt durer og går

Ja militæret blir mer og mer interessant det. Lærer stadig nye ting, både om meg selv, livet, Gud og grunnleggende soldatferdigheter. Absurd å læres opp til å ta "fi" som det heter. Alt vi gjør her borte dreier seg om hvordan vi kan bli bedre soldater, og det er seriøst. Noe å tenke på. Heldigvis må jeg ikke på utlandsoppdrag. Hovedsakelig er jeg i forsvars her. Men hvem vet hva som skjer dersom storkrig.

Ant push ups er oppe i 236, timer bretting 10 og antall vask av dusj, badstue, og toaletter 10.

Har hatt perm denne uken å vært innom det sivile liv littegrann. Gode dager med tante og onkel, samt middag hos bestemor. Kos. Fikk med meg litt OL og litt nyheter. Svært merkverdig var det å se på nrk nyhetene at lederen for et idrettslag var svært bekymret over at det blir planlagt asylmottak ved siden av idrettsanlegget til klubben hans. Asylsøkerne kan ødelegge anlegget frykter han og NrK er på saken. Fikk meg til å tenke litt. Slike meninger fortjener kanskje ikke å bli hørt? Jeg stiller spørsmålet.

Brann fikk en smell mot Marseillie, og Krf sliter med for lite karismatiske ledere. Personlig er jeg stor fan av Høybråten, men jeg ser at Krf har et pr problem. OM det ligger i ledernes karisma eller medias vinklinger vet jeg ikke. Uansett, det fins bare et parti i Norge, Krf! Ingen over ingen ved siden. DE har den beste politikken og det er det som teller! Stem Krf.

Forsvaret gir meg forresten 25 studiepoeng på et halvt år. Ikke rent lite det. blir bra å studere litt igjen.

i morgen blir det fysiske tester her borte og førstehjelps opplæring.

lenge leve fedrelandet og kongen!

2 kommentarer:

hlewagastiR sa...

Får dere studiepoeng for militæret. Skal si folk har det galant for tiden! Hva heter faget:) 25 studiepoeng i kjedsomhet og idioti?

Øyvind Bye sa...

får ikke automatisk studiepoeng, men man får tilbud fra voksenopplæringa om å ta flere eksamener mens man er her. Jeg skal ta 4 fag, Kropp, bevegelse og energi, Jus og militærmakt, Etikk og militærmakt, samt organisasjon og ledelse. henholdsvis 5,5,5 og 10 studiepoeng. Slett ingen dum ordning.