søndag 10. august 2008

rapport etter innrykk..

Er nå gjennom innrykket til militæret. Har gått gjennom 4 dager med styr og stell. Vasket en garderobe ufattelig nøye 4 ganger, brettet klær i ca 7 timer, tatt 110 push-ups, og gledet meg i Herren!

Militæret er en interessant og unik plass. Har mye å lære her borte. F.eks å sy, som jeg måtte i går, det var en stor seier for meg da jeg klarte å sy på heimevernsmerket på uniformen min.

Aftenposten er den beste avisen de holder her borte, så kommer nok til å lese den endel fremover. Blir spennende å følge med på krigen i Georgia, grusomme saker, og blir liksom litt mer seriøst når man driver å læres opp til å bli soldat. For det er det jeg gjør her borte på Værnes, lærer å bli soldat, altså drepe, angripe, sikre, forsvare osv.....

snakkes!

8 kommentarer:

hlewagastiR sa...

SYYYYYYL!! Stakkars deg!

Sondre Olsen sa...

hey, så du er på plass allerede. spennende da. sikkert mye styr den første måneden. noe spesielt du har tenkt å søke deg inn på etter rekrutten?

Torbjørn sa...

Haha..jaja den første tida er den verste! Jeg styrer meg sjøl i ei lita hytte ytterst på ei fjellknaus for tida jeg.. Ikke så mye vask eller sengestrekk å stille for å si det sånn:p Ser fram til å prates med deg om div stæsj om en tid. Høres ikke ut som du hater da..det er bra!

Anonym sa...

OI, Værnes! Ikke verst, eller verst? Guds velsignelse over tjenesten!

Anonym sa...

Det virker som at du tar tjenesten med en god mine. Og det er riktig å undre seg på om det å drepe er noe man burde lære seg. Jeg blei nesten skremt da jeg leste hundreogti push-ups. Du er et villdyr!

Øyvind Bye sa...

selvmedlidenhet prøver jeg å unngå Tore, men takk for medfølelsen..

litt mye styr den første måneden ja, men jeg lærer utrolig mye og det er jeg kjempe glad for!

har allerede blitt plassert i jegertroppen og blir sannsynligvis der resten av tiden. Vi har gode og dyktige befaler og jegertroppen innebærer mest trening og utholdenhet, så den passer meg godt.

Militæret er faktisk så langt, understreker sålangt, noe av det beste jeg har gjort på lenge. Kos på hytte da, med noen gutter, høres nesten ut som en digg ferie. gjør dere ikke noe annet enn å henge på hytta?
Blir konge å prates ja, gleder meg som en unge til det..

Slett ikke værst på Værnes så langt. Klart litt tøft, men slettes ingen dum ting å ha med seg ut i livet.

Ja jeg er et villdyr, og verre skal jeg bli. Seriøse saker dette med dreping. Jeg driver å tenker mye på det, men svært få personer å drøfte saken med. Er faktisk forholdsvis overbevist om at det ikke er feil å være soldat.

Guds velsignelse!
snakkes!

Torbjørn sa...

Nei..det er ålret å være på ei hytte. Problemet kommer når det er 250 høydemeter i en bakke med 40 graders helling å forsere for å komme dit. Hver dag. Med 25kg på ryggen. + en propantank i ny og ne. Hehe.. men ellers er det ok. Bortsett fra at min. en person til enhver tid skal ha fokus på grenselinja og Russland.. Men jeg har det bra jeg:) Tok du de hundreogti push-ups på en gang uten pause eller? Isåfall er det iallfall imponerende! Egentlig imponerende uansett..

Øyvind Bye sa...

skjønnner. bakken gir deg knallgod form da!

jeg har tatt så magne push ups tilsammen. Ikke på en gang. vi tar egentlig ikke så mange push ups så langt, overraskende få..