lørdag 26. april 2008

For tida...


Har fått meg ny jobb. Fra nå og fram til midt i Juni skal jeg jobbe på kirkegården. Graver graver, kjører traktor, klipper plen og drikker kaffe, mye kaffe. Veldig kjekt. Jobber faktisk sammen med en pinsevenn. Altså en ytterliggående mørkemann. Jeg syns han er skikkelig alright.

Også spilte jeg min første fotballøkt ute i dag. Nydelig. Spilte så lenge at jeg kom for sent til noe jeg skulle på kvelden. Var bra.

To bekreftelser kom i dag:
1. Jeg skal i militæret. Oppmøte på Værnes, senest kl 11.00 onsdag 6. August.
2. Jeg er klar som aksjehandler på internett. Gode greier.

I tillegg har jeg hogd masse ved, jeg gleder meg i Herren, koser meg med familien og skal på cafe i morgen.

Også vant jeg 250 kr på bingo på onsdag. Bingo er min bi-hobby. Altså når jeg ikke vil være som alle andre og dyrke min sære side. Da tar jeg turen inn til de gamle damene på bingoen. Kaffen koster bare 3 kr.

Åndens frukt er Kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, tålsomhet og selvbeherskelse.

Takk Gud!

9 kommentarer:

hlewagastiR sa...

Aksjehandler?? Uff, uff...

Torbjørn sa...

Ja, uff, uff! Men en anna ting..blir det virkelig værnes på deg, eller ikke? Jeg har iallfall sendt søknaden om overføring nå, får kanskje svar neste uke en gang hvis jeg er heldig.

Øyvind Bye sa...

det blir værnes ja! Så det hadde vært veldig spennende..

hvorfor er aksjehandel uff?

Elisabeth N. Sævik sa...

Så du drikker kaffe for skattepengene våre?? Skikkelig kommunearbeider altså!?!?! Hehe, alltid like artig å komme med sleivspark til kommuneansatte!! (Jeg jobber forresten selv en del i kommunen =))

Kjenner jeg blir litt skeptisk til de pengespillaktivitetene dine altså!! =)
Tipper du er helten i bingolokalet!! Heier på deg, må ærlig innrømme at jeg synes det er kult går der!!

Aksjehandel: Ikke invester mer enn du kan tape! Kjøp Orkla, det har jeg gjort!!

Øyvind Bye sa...

kaffen i kommunen drikkes for skattepenger, skjønner ikke helt hvorfor, men Notodden kommune har vel aldri hatt de beste politikerne heller. Kaffen på kirkegården derimot betaler vi selv.

Artig å være på bingo. Hvis du kommer på besøk til sommeren kan vi ta en tur sammen! :)

Takk for aksjetips. Jeg er rik nå, så jeg kan investere alt jeg vil. hehe..

Marit Bye Vassli sa...

Interresant å høre hva du gjør om dagen Øyvind:) Kommer hjem til helga, det blir kjekt:) Hører du har bestemt deg for at du ikke er passifist altså? Håper i hvert fall du ofte får perm så vi ses ofte!

(Er du forresten inne på bloggen min av og til? Har vært flink til å oppdatere i det siste:P)

Øyvind Bye sa...

er ikke pasifist nei. kom til at det mest riktige for meg er å dra i militæret, likevel tror jeg ikke pasifister er naive... Har bare kjempet meg fram til et standpunkt om at jeg ikke kan forsvare å være pasifist.:P

Marit Bye Vassli sa...

Det tror ikke jeg heller. Men skjønner at det er vanskelig å forsvare:P

Unknown sa...

Øyvind, du e kul.