fredag 4. april 2008

Gjør alt....

"Gjør alt uten misnøye og innvendinger."
fil. 2.14

Gud vet hva han prater om. Se for deg et samfunn hvor alle gjør alt uten misnøye og innvendinger. Vi kristne er kalt til å representere et sånt samfunn, og gjøre alt uten misnøye og innvendignger, også når vi er uenig, bortsett fra når det stridre med Guds ord.

Og dette er et utfordrende ord. Det får fram i lyset det faktum at vi kristne er kalt til å gjøre alt uten å klage. Ufattelig direkte og kuttende. Jeg ber om at Gud skal hjelpe meg til å forstå dette verset i mitt hjerte, og om at
Han skal hjelpe meg til å leve etter det.

2 kommentarer:

Torbjørn sa...

Ja, dette er en utfordring jeg virkelig har fått kjenne! Militæret er som kjent ikke stedet å gjøre alt uten misnøye, dog kanskje uten innvendinger fordi det er forbudt.. Bra utfordring!!

Øyvind Bye sa...

hehe.. ja den er høyst aktuell i militæret regner jeg med.
hva skjer dersom du kommer med innvendinger?