lørdag 26. april 2008

Lørdagsrevyen på nrk viser null seriøsitet

I kveldens lørdagsrevy viste nrk at de ikke ligner på noe som kan kalles objektive. De gav nesteleder i landsforenigen for Lesbisk og Homofil frigjøring en reportasje på mange minutter hvor hun fikk uttale seg fritt og vise fram den lykkelige familien sin. Det eneste motargumentet vi fikk se var en kort uttalelse fra en krf politiker. Den graverende subjektive framstillingen nrk viste i dag opprører meg sterkt. Jeg trodde en statskanal skulle være objektiv og vise begge sider i en sak som faktisk er svært delt. Etter å ha sett innslaget satt man igjen med inntrykket av at enhver motstander av den kjønnsnøytrale ekteskapsloven er en grusom og diskriminerende person. Det finnes riktignok et flertall av tilhengere av den kjønnsnøytrale ekteskapsloven på stortinget, men dette er bare på 58%.

Alle kristne må be for nrk og resten av media og vi må be for politikerne.
Gud har makt og det skjer ting når vi ber.

Jeg spør meg når denne utvilingen vil stoppe. Kanskje er det ikke lenge før man blir forfulgt for å være kristen i Norge.

9 kommentarer:

hlewagastiR sa...

Ein statskanal vil sjølvsagt visa raudgrøn propaganda. Det ligg i offentleg drivne instansar sin natur. Dei er avhengige av at folk hev raudgrøne verdiar.

Øyvind Bye sa...

men at ikke folk ser hvor vilt dette er syns jeg er rart. Takk og lov for at krf foreslår å fjerne nrk lisensen....

Hva skal man gjøre Tore?

Sondre Olsen sa...

hei:) går d bra for tiden? jeg har vært på rådsmøte med dagfinn og knut arild. veldig spennende!!!

hlewagastiR sa...

Få KrF over på høyresiden slik at vi kan kutte pressestøtten. Så kan alle disse journalistene gå og være politisk korrekte (og arbeidsledige). Og avskaffe NRK, men det skjer nok neppe med det første.

Marit Bye Vassli sa...

Enig med deg at det er utrolig teit at nrk ikke framlegger saker objektive lenger. Er sykt av vi legger så mye vekt på meningsfrihet og religionsfrihet når de som ikke mener det samme som alle andre i saker som ekteskapsloven og abort, blir hengt ut i media.

Øyvind Bye sa...

DEt går svært bra for tiden!
Jobber en god del og bruker en god del tid på kirkebygging. Guds rike vokser på Notodden, så det er spennende!

Høres meget kjekt ut å være på møte med dagfinn og knut arild! Gleder meg til jeg ev. engasjerer meg mer i politikken.

Øyvind Bye sa...

Tv 2 nyhetene er ikke så mye bedre syns jeg. Hva får deg til å tro at andre kanaler vil gjøre en bedre jobb?

Sondre Olsen sa...

skal du på landsmøte forresten? leste forresten innlegget ditt i klassekampen for en stund siden. du e bra!

Øyvind Bye sa...

yes, satser på å komme meg på landsmøte! Gleder meg. Politikk er så gøy.

Holder du klassekampen eller?