lørdag 28. juli 2007

Litt av hvert.

På Norway Cup går det med 35 000 beger makrell i tomat!


Svein Tore Løkslid stiller i bunad på sidelinjen hvis Sauland(j14 eller16) kommer til finalen.
Jeg har ikke barbert meg på over 2 uker. Istede har jeg begynt å trimme skjegget med saks.
6. August kl 0750 reiser jeg til Australia. Jeg gleder meg veldig mye, men er også svært spent.

Skolen min starter 8. August. 18. August er det hele over, og jeg reiser hjem og etter en dag hjemme videre til Værnes for å avtjene min verneplikt i heimevernet..

I dag fikk jeg med meg at Se og Hør bruker hele to sider på å fortelle om ei 19 år gammel jente som fant ukebladets flaskepost. Latterlig og trist.
Tour de France har igjen blitt utsatt for dopingskandaler. Trist, men et faktum vi var klar over fra før. "det er alltid de som leder som blir tatt", ja selvfølgelig, de leder jo fordi de har dopet seg...
Misjonsprosjektet har enda rundt 10 000 kr. utenforstående. Det irriterer meg, og nå er det like før vi sender ut innkassokrav til de som ikke har betalt enda. Hvis noen vet om noen som ikke har betalt så kan de godt nevne det for de...
Sp-ordfører Ola Byrknes mener folk på bygda bør få bygge i strandsona. For det første er det ofte kjempegod plass i strandsonene på steder som er truet av fraflytning. For det andre kan en åpning av strandsonen føre til mindre fraflytning, bygdene må få reklamere med det de har, som ofte er vakker natur.
Blues festivalen går av stabelen neste helg i Notodden. Jeg blir å finne på meninghetskafeen den Blå Fisk, hvert fall lørdags kvelden. Det er bare å ta turen innom.
Når vi ikke har noe annet å gjøre hjemme hos fam. Vassli spiller vi Settlers med hatt.













Det er gøy!
Vi har fått oss hund. Toto!

Snakkes!

6 kommentarer:

Erlend K sa...

Har lest bloggen din en stund nå, Øyvind. Og du skriver mye bra.. :-)

Jeg kjenner deg jo ikke så godt, men husker deg jo fra KrFUs vårkonferanse i i Langesund i 2006, da jeg fikk gleden av å bo på rom med deg og Joakim. Godt å se at du har engasjementet i behold..!

Det jeg egentlig skulle kommentere, var at det var moro at du skulle i HV på Værnes. Jeg avtjente også førstegangstjenesten der. Det var kjekt. Forhåpentligvis kan du glede deg til vaflene hos garnisonspresten på tirsdagene. Håper det kommer oppdateringer på bloggen også til høsten, med litt om livet i Stjørdalen og på skytefeltene i Leksdalen. Da skal jeg love å kommentere..! :-D

Øyvind Bye sa...

halla Erlend!
vaffler hos presten høres bra ut..
husker vi bodde på rom sammen! Skikkelig trivlig. Stakk ikke du på ltk samme sommeren og?

vet du forresten om det er mye fritid i heimevernet? Muligheter for å engasjere seg i politikk?

Forskjellen fra før og nå er at de som doper seg faktisk blir tatt, man burde juble ikke snakke om skandale..

Torbjørn sa...

Mye harde fakta.. men det er ikke ulikt deg, jeg er forresten uenig i åpning av bygging i strandsona hvis det medfører at fri ferdsel i strandsona blir opphevet. Hvis det ikke er tilfelle støtter jeg det med visse restriksjoner, uten å gå nærmere inn på de. Takk for alt bror.

Lindabk sa...

Hvis du hadde sett en slik se og hør flaskepost, hadde du fisket den opp?, og det hadde medført to sider om deg i se og hør, og en deilig ferie til 20 000?

selv har jeg aldri lest et eneste Se og Hør. Tror ikke jeg har gått glipp av noe.

Øyvind Bye sa...

Torbjørn
Det er ikke snakk om å åpne strandsonen for bygging over alt, bare i strøk der de har rikelig med strand og fraflytningsproblemer. F.eks øyer der det bor få folk. Dessuten får de fleste i slike kommuner byggetillatelse etter lange prosesser uansett..

Linda
Hadde nok det. Også ville jeg solgt turen på finn.no etter på.
Tror ikke du har tapt noe på det nei, største mølet av et blad jeg vet om..

Joakim sa...

hehe, halla erlend! det var en bra konferanse. toto er jo tidnes hund,