fredag 20. juli 2007

Nattevakter!

Nå er det historisk lenge siden sist jeg oppdaterte. 6 dager.

I sommer jobber jeg som nattevakt i en såkalt pu-bolig, en bolig for psykisk utviklingshemmede, og i natt har jeg min første av 4 sammenhengende nattevakter.
Det å jobbe om natta syns jeg er fantastisk. Dette er en liste over de tingene som er fantastisk med å jobbe om natta:

  • Helt stille.
  • Mye tid til å tenke.
  • Kan lese/se film/høre på musikk. osv.
  • Nattillegg i lønna.
  • Snur døgnet, noe som er veldig gøy-tro det eller ei.
  • Lengre og færre vakter.
  • Slipper å stå opp for å gå til jobb.
  • God mulighet til å roe ned den ellers stressede hverdagen, ingen ting du må gjøre.
  • Kan skrive blogg.
  • Rett og slett utrolig deilig...

Forhåpentligvis kommer det noen oppdateringer nå i løpet av disse jobbedagene. Var forresten en tur til Oslo på tirsag og onsdag, virker som en bra studentby. Også haiket jeg og Stine til Notodden i går. Nå har hun reist og da blir det tid til bloggen.

Forresten: Likegyldighet dreper!

7 kommentarer:

hlewagastiR sa...

Er det ikke sovende nattevakt altså?

maria sa...

Nattevakter verkar ganske befriande egentlig. Det med å sleppa å stå opp tidlig om morgonen er ein god og stresslessande fordel. Alt ein slepp å gjera om natta som ein i tillegg blir ekstra lønna for. Ja, jammen har du grunn til å vera fornøgd:) Traff de på nokon snille rånarar i Notodden?

Joakim sa...

hehe, konge med haik!!!! nattevakt e vel ikke det verste? eller eg veit ikke, likegyldighet dreper!!

Lindabk sa...

Gjør du aldri noen ting? Bare sitter der?

Joakim sa...

hehe, bare skriver blogg!!! hehe

Øyvind Bye sa...

Det er som oftest en våken og en sovende. Våken gir mest lønn. Men i neste uke skal jeg kanskje ha sovende nattevakter, som sovende nattevakt får man lønn for hver 3. time man sover..

Jeg har ikke sett noe til de protesternede rånerne enda, men jobben ligger litt langt oppe i byen, pluss at det ikke går an å kjøre der..

Jeg gjør faktisk veldig mye. Skriver blogg, leser aviser, bøker og partiprogrammer, vasker litt, lager meg mat, kaffe osv.. I tillegg hender det jeg spiller minesweiper..:p

Joakim sa...

hehe, tipper du får mye bra ut av nettene! kanskje eg burde fått meg en slik jobb. foresten er det kult at dere gidder å diskutere kvinnelige prester på bloggen min. da stakk eg for å spise god mat, grillmat, mmmmm