mandag 30. juli 2007

Tom retorikk?

Jeg mektig lei av store ord fra Arbeiderpartiet. Når Jens Stoltenberg uttaler at han skal gi oss verdens beste skole trekker jeg på skuldrene og lever videre som om ingen har sagt noe. Så viser det seg at Jens har oppdratt sine unge disipler. Martin Henriksen uttaler i Klassekampen 27. Juli at: ” Det viktigste vi kan gjøre i Norge er å vise at det er mulig å få til et samfunn med lave utslipp og høy levestandard”. Dette er uvant kloke ord fra AUF lederen, og jeg er helt enig med han. Paradokset er at han representerer ungdomspartiet til miljøverstingene. Han representerer partiet som setter arbeidsplasser og velstand foran miljøet. Unge Henriksen representerer paritet som IKKE går foran for å få til et samfunn med lave utslipp. Så gjenstår det å se om Henriksen er så giret på miljøsaken som han gir uttrykk for, ingen ting ville gledet meg mer!









Snakker Martin Henriksen bare tull? Noen som tror han vil utføre en slik miljøpolitikk som han tar til ordet for?



Snakkes!

8 kommentarer:

Torbjørn sa...

AP-politikere kan artig nok være nettopp det - ape-politikere. Jeg tror ikke Henriksen eller noen andre i AP generelt er oppriktig interessert i en radkal miljøpolitikk.

Øyvind Bye sa...

hehe!
Tror ikke det jeg heller, men han skal få en sjanse..

Solveig sa...

Øyvind!! Leeeeenge siden!! Savner å prate med deg, kompis;) Alt vel? Hva tar du fatt på til høsten? På meg blir det sykepleie i Kristiansand, gleder meg! Vi trengs! Godt å se hvor aktiv du er, vil gjerne høre mer om hva du driver med:)

Blomst i håret og vind i seilet fra meg:)

Øyvind Bye sa...

blir Australia på meg. Samme dts som Belinda..
søstra mi skal også bli sykepleier, virker bra.

Ellers blir det en del politikk, veldig intressant syns jeg..

Joakim sa...

ja, kjekt å lese mer på bloggen din øyvind, lenge siden sist,har vert på reisefoten. men ja ap politikeren, har noe å jobbe med, og jeg ville også blitt glad viss han tok miljøet litt mer på alvor.

Anonym sa...

Alle er enig om at vi bør ha en høy levestandard me lite utslipp. Problemet til Ap er at de nekter å innse at utslippsredusjon MÅ gå på bekostning av levestandard. Man kan ikke dusje i 2 timer hver dag og forvente at man skal ha like lite forbruk som en som dusjer en time hver dag...

Anonym sa...

huff,jaja

Øyvind Bye sa...

ja.. Leste en kronikk i vårt land for noen uker siden om det faktum at biodiesel, hydrogenbiler og andre nyvinninger innen miljøvennlig teknologi og forskning aldri vil redde oss. Eneste måten å redde miljøet er å redusere forbruk eller folketall.