tirsdag 3. juli 2007

En øl til de fattige!



- Gi en øl til de fattige, kunne vært slagordet til en innsamlinsaksjon på en stor festival. La oss si at f.eks på kvarten koster en øl 50 kr. Man kjører en kampanje hvor man satser på å få så mange som mulig av festivaldeltakerne til å gi det en øl koser, nemlig 50kr. Dersom man får med seg 10 000 musikkelskere på å gi 50kr får man inn 500 000 kr.





Var bare en idè jeg satt å tenkte på. Gjennom innsamlingsarbeidet jeg har drevet med gjennom 3. klasse på Framnes har jeg fått øynene opp for hvor lite hver person trenger å gi, før det blir mye penger ut av det. 500 000 redder ikke verden, men det er likevel mye penger. I tillegg kunne en slik kampanje kunne vært med på å bevisstgjøre unge. For det er vel ikke så mange veldedige organisasjoner tilstede på slike festivaler?




Arbeiderne er få, men høsten er stor.

6 kommentarer:

Stine Erica sa...

Lika det! absolutt!Kjenne eg blir gira på å gjennomføre slikt. Vi hadde berre trengt å vere ein engasjert gjeng. T.d. studere ein plass og mobilisere på fritida:D hadde vore saker..

Marit Grønning sa...

Kjære Øyvind Bananas Vassli!

Du er og blir en idealist, og det har jeg sansen for! Prata med Helga i dag. En del penger som ikke har kommet inn på konto ennå, bl. a mye kriting, årbokgjeld, ligapenger. Hvis vi får inn alt, noe som vi må, vil vi sitte med over 920 000,- på konto!!

Ingebjørg sa...

øyvind, din smarting!

digge din kreative tenkning og ditt initiativ!

Øyvind Bye sa...

vet ikke hvor krativt dette er, men kunne hvert fall vært effektivt tror jeg...

Joakim sa...

ja, det er bra du tenker sånn øyvind. det er slike personer vi trenger. skulle ønske jeg hadde evnen til å være like idealist som deg. viss det er en evne? hehe

Øyvind Bye sa...

Takk for den Joakim, men vet ikke om jeg er så idealistisk som det kan virke.

Svar på ditt spørsmål:
Jeg tror idealisme handler om prioriteringer. Alle kan følge idealene sine hvis de vil..